Depanage

Plaats reactie
Alex & Martine
moderator
moderator
woonstreek: Sint-Niklaas
Motorhome merk en type: Knaus Boxstar Freeway

Depanage

Bericht door Alex & Martine »

-) http://www.zwerfvagebonden.be/forum/dow ... hp?id=1179
-) Kort samengevat is een bijstandsverzekering een doe-prestatie om de gestrande ongelukkigen en zijn/haar medereizigers, samen met hun eigendommen (voertuig, bagage..) op een zo comfortabele en vlot mogelijke manier terug thuis te brengen of hun reis te laten voortzetten.
Met "doe-prestatie" bedoel ik dat de bijstands-maatschappij zelf opdracht geeft aan onderaannemers of partners om de klus te klaren en hen rechtstreeks betaald.
In principe worden geen schadevergoedingen uitgekeerd en worden enkel eventuele, bewezen onkosten zoals taxi, treinonkosten enz, terugbetaald.

Wil je terugbetaling voor de beschadigde goederen dan kan je beroep doen op de omnium en soms op de brandverzekering van de woning. Heb je die niet dan heb je pech of moet de schade van een verantwoordelijke (als die er is) teruggevorderd worden via de BA verzekering. Daarvoor dient de rechtsbijstandsverzekering.

Om oa. misbruiken te voorkomen zijn er meestal financiële beperkingen ingebouwd, die van polis tot polis kunnen verschillen.
Bvb. Een auto van 15 jaar oud, die bijna geen handelswaarde meer heeft, zal men waarschijnlijk niet meer repatriëren omdat de kosten hoger oplopen dan de waarde ervan voor het ongeval.

Wat belangrijk is bij een bijstandsverzekering is niet zijn prijs maar vooral de filosofie van het bedrijf en de taal van de bijstandswerker.
Met filosofie bedoel ik de bereidheid om voldoende creatief en soepel, samen met de klant een oplossing te zoeken tot ieders tevredenheid.
De taal is dan weer belangrijk omdat ieder geval anders is en dat er zo weinig mogelijk misverstanden mogen ontstaan op een ogenblik dat paniek en desoriëntatie om de hoek komen loeren.
In principe zou één telefoontje naar de centrale moeten volstaan om het proces op gang te brengen. Vanaf dat ogenblik ligt het initiatief in handen van de bijstandscentrale en haar medewerkers.

Boven de 3,5 ton:
Adac: http://www.adac.de/mitgliedschaft/adac_ ... efault.asp
Karen Wiesner

Telefonservice Bielefeld

Tel. 0521 1081-0, Fax: 0521 1081-230

mailto:adac-shop@owl.adac.de

onder de 3,5 ton:
-Bij ons was dit bij dvv,een uitbreiding bij CM
ik dacht iets van een 55euro p j
-----------
-Hier VAB met volgende waarborgen:
- bijstand personen, wereldwijd voor alle gezinsleden
- bijstand voertuig; alle landen waar de groene kaart geldig is, inclusief Aziatisch Turkije
- VAB lidmaatschap + tijdschrift
- vervangvoertuig in België
Dit zit allemaal inbegrepen in de volledige omnium van KBC
-------------
Pechverhelping voor de MH inbegrepen in de omnium bij Axa. Geen bijkomende bijstandsverzekering voor personen.
----------------
Omdat ie nog geen 2 jaar oud is heb ik nog Fiat camper assistance, daarna ga ik waarschijnlijk naar Mondial.
----------
Ik was vroeger bij touring maar na een" akkefietje" ben ik overgeschakeld naar mondial assistance.
Deze maatschappij kan ik nog niet beoordelen omdat ik ze nog niet nodig heb gehad.
-------
Ethias: Voor MH en personenwagen in Europa . 157€/jaar (geloof ik, ik heb de polis hier niet direct bij de hand)
-----
bij ons inbegrepen in de omnium bij ruwelka
-----
Europ Assistance. En tevreden
Plaats reactie